Foundation



Många vet redan hur man lägger Foundation men vissa vet inte. så nu kommer det tips hur man lägger den där smörjan i ansiktet.

Köp en Foundation som har samma ton som din hud, eller lite ljusare. Köp aldrig för mörk ton för då kan man tro att du har skit i ansiktet .

som alla kanske redan vet så använder man Foundation för att jämna ut huden och att man ska se snyggare ut ;).

Innan jag själv använder den så lägger jag ansiktskräm, som gör att huden blir mjukare och det blir mycket finare resultat. Låt krämen va kvar en stund tills den har torkat in :P

jag själv har jag mörka ringar  inget att skämmas över,  jag täcker med en täckstift innan .

Sen så tar man Foundationet  på en Foundation-Penser eller hur man själv gör. Man ska inte ta för mycket för man vill inte någon ska tro att man har doppat sig själv i toan hahaha fiiiifffan :D

 Börja lägga från insidan av ansiktet vid näsan och arbeta utåt  annars  gör hur du vill. När jag själv  lägger så orkar jag inte bry mig orka stå i 5 timmar för att lägga fint som att man ska på fest varige dag.

 När du kommer till hakan ska du  vara försiktig För man ska inte ha  en så kallad "fjortis-linje".

 varige gång ja ser en tjej med det så  har  jag lust att dra  henne i håret och sätta henne på en stol och fixa till det hahah.

tro mig jag är inte själv bra men har lärt mig :D





             


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0